Polsko-Oswiecim,Wieliczka,Kraków 28.8.

Tak se mi letos podařil ještě jeden větší výlet(i když je 2 denní).Tentokrát jedeme v jiné sestavě.Libor GTS1000(ano,je to furt ta samá),Láďa Kawasaki GPZ 1100 no a já samozřejmě.Péťa se tentokrát nezůčastnil neboť narození potomka už klepe na dveře.

Vyrážíme v 6:45 přes Olomouc,Frýdek Mýstek,Těšín,Bielsko Biala do Osvitětimi.Počasí výborné cesta odsejpá,co víc si přát.Asi v 11:30 přijíždíme před vstupní bránu tábora Březinka(Auschwitz II - Birkenau).Nechce se mi zrovna nějak barvitě popisovat co je tady k vidění.Ono to ani moc nejde,protože člověk si dovede jen těžko představit co se tady dělo.První co nás zarazilo,je rozlehlost areálu.Je to něco neskutčného.Údajně zde zahynulo 1,5mil lidí.Z původního množství zde zůstaly zachovány jen některé vězeňské budovy,zbytek je zbouraný a na jejich místě zůstaly jen komíny.Těch komínů je prostě celej les.Při představě kolik budov tu stálo,běhá mráz po zádech.V zadní části areálu jsou trosky po čtyřech plynových komorách,které vždy zahrnovaly i spalovnu.Jsou zde i pozůstatky po čističkách vody.Uplně vzadu je přijímací budova zvaná Sauna.Zde se nachází i prádelna vězeňského oblečení.Areál je rozdělen do několika sekcí,které měly doslova světová jména - Kanada,Mexiko...atd.....

Obraťmě list.Přesunuje me se asi 36km do miniatur parku v Inwaldu.To je o poznání veselejší záležitost.Jedná se o celý zábavní park,který zahrnuje i dinopark,různé atrakce a je tam i nějaký hrad.No zkrátka,pro děcka jak dělaný.Nás zajímá část s Miniaturama.Stavby jsou v měřítku 1:25.Jsou rozděleny do dvou částí.Spodní zahrnuje světové stavby a horní,významné stavby Polska.Moc pěkné,rozhodně doporučuji návštěvu.

Odtud jedeme do Wieliczky.Průjezd jejich nekonečnými obcemi opravdu stojí za to.Před Krakowem ale najíždíme na 4proudovku a cesta se příjemě zrychlí.Ve Wieliczce nacházíme noclech v moc příjemném Motelu za městem(Motel na Wierzynce).Za 3 os. platíme 200PLN.(1250 Kč.).Dvůr motelu tvoří moc pěkná zahrada plná zeleně s kašnou kde se dá sedět dlouho do noci.

Druhý den před desátou popojíždíme k slonému dolu.Nacházíme pokladnu pro individuální návštěvníky(ještě tam je pro skupiny) a za chvilku už vyrážíme s polským průvodcem na sestup do podzemí.Schází se po dřevěných schodech snad do 100m hloubky a zdá se to nekonečné.Z počátku není prohlídka až tak zajímavá,to se ale postupně změní a člověk se nestačí divit tomu co je lidská ruka schopná vytvořit.Prohlídka je asi 2,5km dlouhá a na její cestě se prochází asi přes 20 podzemních komor a sálů,které jsou mnohdy zdobeny sochami.Vše je ze soli(teda kromě dřevěných výztuh:-) ).V některých komorách jsou i jezera.Je zde i podzemní restaurace a koncertní sál.To se zkrátka musí vidět.Jeďte sem!

Je lehce po obědě a my s Liborem máme pěkný hlad.Popojíždíme do Krakowa,historického to města s 3.největším náměstím v Evropě.Po delším chození po městě a nerozhodnosti kam si vlastně sednem na oběd,se konečně usazujeme na venkovní zadrádce,v historické uličce blízko hlavního rynku.S plnými žaludky je hned veseleji a tak se rozhodujeme podívat se ještě k hradu,no a když už jsme u hradu tak vylezeme i nahoru.Ze zdejšího ochozu je pěkný výhled na řeku i město.

A teď už honem k motorkám a nabrat směr domov máme to totiž skoro 370km a je stéměr 16 hod.Jedeme z Krakowa po dálnici směr Katovice.Mysleli jsme že dálnice je průjzdná až do Ostravy,To jsme se ale spletli.Na caduli u dálničního sjezdu byla ostrava přeškrtnutá.No jo ale co teď,to tady nikoho nezajímá,Sjeli jsme na dalším sjezdu a museli jsme úsek do ostravy jet po okreskách přes nekonečné obce,takže cestu jsme si neurychlili a ještě najeli o asi 30km víc.Domů dorážííme po 22 hod.Jinak ale super výlet se super počasím.