Kawasaki GPZ 1100 ´95

 

   Tento typ motocyklu u nás prakticky vůbec není rozšířen.Dají se počítat na kusy a v inzerátech by ste ji hledali marně.Jedná se o levnější turistickou verzi ZZR 1100.Má úplně stejný motor s o 20k nižším výkonem.největším rozdílem je klasickej trubkáč oproti litýmu rámu na ZZR.Vyráběla se v letech 1995 - 1998.Nebyl to kasovní trhák ZZR jí zastínila,ale má svoje kouzlo.A rozhoně si na ní nepřipadáte tak tuctově jako na CBR,GSX,GSF apod.

  Vzhledově určitě nikoho neuzazí.Je decentní a elegantní.Celokapotáž není tak mohutná a odkrývá zkoro celý motor.Což působí mnohem hezčím dojmem než třeba u CBR 1000.Dalším výraznějším prvekem jsou 2 opravdu krásné chromované koncovky výfuku.

  Jedním z nejdůležitějších kritérijí je u tohoto typu motocyklu posed a pohodlí za řidítky.Sedadlo je dostatečně rozměrné a pohodlné pro oba pasažéry.Poloha vůči stupačkám je vynikající,žádné přehnaně skrčené nohy.K řidítkům se musíte trochu natáhnout,ale větším postavám to nevadí,Jediná věc která mě osobně vadila,byly níž položená řidítka.Ale pořád se jedná o pohodlný cestovní posed.

  Jízda na tomto  motocyklu je velice pohodlná(až na ty řidítka sakra),jemná a tichá bez vybrací.Řekl bych že jemná a tichá je až moc.Se zvukem motoru si moc neužijete a při ustálené jízdě kolem 120 je to vyloženě na usnutí.Takže ten kdo nemá rád kravál,kodrcání a vše co narušuje plynulý komfort,bude nadšený.Větším záporem je hmotnost a to jak na místě,tak i při jízdě,hůř se vodí do zatáček a při překlápění ze strany na stranu to taháte celým tělem.Další věc jsou brzdy,které řekl bych jsou průměrné,ovšem jedná se o ojetý model,takže je to taky závislé na konkrétním stavu.Každopádně vzhledem k hmotnosti by mohly být lépe dimenzované.Z toho vyplývá že tento stroj je doma na dálnicích a lepších silnicích s táhlejšíma obloukama.Protože ani rám není zrona nejstabilnější,i když řekl bych že je v normě trubkáčů.

  Motor,to je největší devíza tohoto EuroCity na dvou kolech.Plynulý zátah beze změn a sametová jemnost.Vždycky sem říkal že je to jak šestiválec.Ovšem zase to má nevýhodu že nemá ten výkonovej vrchol.Pod 2500 se jí to ale nelíbí,je dobré se držet nad touto hranicí.Rozumné provozní otáčky jsou 3500 až 7000.Nad 8000 už motor nemá tak příjemný zvuk a trochu vibruje.Tyto otáčky ale při běžné jízdě většinou nevyužijete.Vzhledem k delšímu zpřevodování vysoké otáčky také znamenají vysokou rychlost a to kromě jedničky a dvojky na všechny převody.Takže kdykoli to potočíte,tak jste za dálničními limity.I to je důvod proč se vysoké otáčky moc nevyužijí.Řekl bych že konkrétně u mého kusu byla horší odezva na přidání plynu,ale nevím jestli je to u všech.Startování probíhá bez nejmenších problémů.No a to nejlepší na konec - spotřeba.Při rozumné jízdě v jednom se dá jet i za 5litrů,do 6ti se vejdete vždycky.Při méně hospodárné jízdě ve dvou 6,5 možná i 7,ale to už je fakt dost,Na takhle velkej motor je to slušný.

 


  Tento motocykl má jednu specifickou nectnost.Stává se že benzín proteče zkrz karburátory až do válců a to je potom průser.Stalo se to mě,známýmu a co sem četl zkušenost jednoho slováka,tak tomu taky.Ovšem každýmu se to stalo jenom jednou,potom už jezdily bez problémů.Největší pozor se musí dát na polohu palivového kohoutu.V žádném případě nesmíte zapomenou kohout na poloze PRI.Karburátory neudrží tlak paliva a je to v pr....Podotýkám že kromě pozimního startování nenechávejte kohout v této poloze ani chvilku.

  No tak to jsem to na závěr trochu skazil.Ale jinak se jedná o spolehlivý motocykl.Myslím si že motor hravě zvládne 100000km a víc.Je pověstný svou spolehlivostí.Takže ti,co rádí překonávají větší vzdálenosti svižnějším tempem a líbí se jim klasické motocykly a né dnešní přehnaná moderna, jsou na správné adrese.Ovšem vyznavači vlásenek a motárdího blbnutí,ti ať utíkají mílovými kroky.



Technické údaje:

 

Všeobecné informace:

Výrobce:

Kawasaki

Model:

GPZ 1100

Rok:

1995-98

Kategorie:

Sportovně cestovní

Motor:

Typ motoru:

řadový čtyřválec (4T)

Objem:

1052 ccm

Max. výkon:

125 k (92 kW) / 9500 ot.

Max. točivý moment:

100 Nm / 7000 ot.

Chlazení:

kapalinové

Pohon / Podvozek:

Převodovka:

manuální 6-stupňová

Sekundární pohon:

řeťez

Brzdy vpředu:

dvoj kotoučová

Brzdy vzadu:

jednokotoučová

Hmotnost / Rozměry:

Suchá / pohot. hmotnost:

242 / 269 kg

Výška sedla:

790 mm

Dynamické Parametry / Spotřeba:

Max. rychlost:

250 km/h