Kawasaki ZR 7S

         ZR 7S v tisku                          Postřehy z praxe       

Pozn. 7/2010: Jen chci upozornit že článek byl psanej krátce po koupi,takže je jasné že některé superlativy je třeba brát s rezervou.Chystám se někdy napsat aktuální článek po třech letech pprovozu. 

    Po více než roce (psáno 9/2007)jsem se přes veškerý odpor ostatních rozhodl vrátit k motorce.Volba padla na Kawasaki ZR 7 v polokapotované turistické verzi S.Nechtěl jsem nic starýho ale taky nic drahýho a taky aby to trochu jelo - no to je potom těžký.Takže jsem využil cenové výhodnosti jednoduchých osvedčených cestovních strojů bez různých high-tech. 

  Takže blíže ke stroji.Tento motocykl na naší scéně sice není ničím ojedinělým,ale rozhodně není vidět tak často jako Bandit a spol.A hlavně verze S není zrovna běžná na všech srazech.Vyráběla se v letech 1999 - 2004,z toho polokapotovaná verze 2001-2004. 

  Mezi jeho hlavní přednosti patří bezesporu vzhled.Tahle motorka je prostě krásná a ta polokapotáž s čirým světlem se opravdu povedla.Krasný příklad toho jak se dá z celkem nudnýho naháče udělat  nádhernej cesťák.Vypadá pohodlně - je pohodlná.Posed je další předností.Rozumě prostorné sedadlo poskytuje dobré sezení.Je ale trochu tužší a prdel začíná bolet trochu dřív,ale stačí na minutu sesednout a jede se dál.Nejlepší je poloha řidítek,konečně něco pro mě.Jsou pěkně turisticky vysoko a také jsou příjemě široké.Stupačky by mohly být pro mě trchu více v předu a níž,ale to už si vymejšlim.Další plus je rozumný prostor pod sedadlem.Svačina a několik drobností se tam určitě vejde.Človek nemusí kvuli každý blbosti brát tankvak nebo baťoh.

  Motor pochází původně z modelu Zephyr 750,takže žádnej nováček,ale starej ostřílenej pochoďák dvouventil.To ale neznamená že je špatný pravě naopak.Navíc byl i trochu z modernizován.Pro výletní účely je přímo ideální.Abych to upřesnil - 738ccm,56kw/76koní při 9500,63 Nm/7000.Navíc je tady i závan moderní techniky v podobě snímače polohy škrtící klapky -  K-tric. Řekl bych že reakce na přidání plynu je opravdu ochotnější než u mých předchozích motorek. Výhoda motoru je,že se nemusí točit.Nechá se rozjet už od 2000 ot..Od 3500 přichází příjemná dynamika a táhne lineárně. Slušně táhne i ve vysokých otáčkách - kolem 8mi tisíc.Rozhodně se nedá říct že by ve vyšších otáčkách uvadal.Na druhou stranu je třeba říct že v té uplné špičce přeci jenom postrádá vrchol. Při běžné jízdě 3000 - 5500 otáček má človek pod plynem rozumnou výkonovou rezervu. Startuje výborně - studená i teplá. Převodovka řadí lehce, dobře se hledá neutrál.Je pouze 5ti stupňová ale 5 není přehnaně krátká takže na 100km/h točí asi 4400.Výhoda je že se nemusí tolik řadit,což koresponduje z houževnatou charakteristikou motoru.Ale přiznám se že i přesto bych 6tku uvítal.Ovšem nevýhoda kterou jsem zanamenal jsou určité vibrace ktaré nastupují kolem 5000 otáček:To je trochu nepříjemné při ustálené rychlosti už od 110km/h.Kolem 130 -140km/h se trochu ustálí.Nevím jestli je to problém jenom mého modelu nebo je to u všech.Ale není to nijak hrozný.

  Podvozek je další část motocyklu která je v kolonce plus.Ovladatelnost je bezproblémů.Překlápění z jedné strany na druhou a vodění do zatáček jde úplně lehce.Oproti GPZ 1100 která je asi o 35kg těžší je to obrovsý rozdíl.I manévrování na místě nebo otáčení někde na ulici je v pohodě.Smozřejmě že 230kg je taky někdy cejtit a tlačit bych to nechtěl,ale při jízdě je necítíte.Zatím jsem nezaznamenal ani nijaké výraznější kroucení.Ale v nějakých extrémních rychlostech jsem to nezkoušel,takže trochu nevim.Při běžné jízdě kolem 100km/h žádnej problém.Odpružení by mohlo být trochu komfortnější.Takové ty příčné vlnky co bývají na vedlejších silnicích nemá ráda.Celkově to platí o horších silnicích vůbec.Na tyhle ůčely by bylo vhodnější TDMko které přecijenom něco přebralo z endura.Bylo také na seznamu potenciálních strojů.

    Samozřejmě že jsou lepší motocykly i v této kategorii,ale je to také o ceně,která pro mě byla rozhodující.Zkrátka value for money.A za těchto podmínek si myslím že to byl dobrej kup - 4válec,750tka,25000km,originál stav,přímý dovoz z něměcka po ženský. A hlavně rok výroby 2001 a to za 77000.- i s přihlásením na český papíry.... a to se vyplatí !  :-)). ( No,přehoupl se rok a stou výhodností už to neni tak slavný,ceny padaj jak hrušky ze stromu.)              Už teď ale vím že to je pohodlný turisticý motocykl s vhodnou charakterisikou výkonu pro tyto ůčely (S R1 se nikde honit nehodlám),s velice elegantním a moderním designem.Který trochu maskuje starší techniku.        Je to trochu opak FZ750,která naopak na svoji dobu měla velice moderní motor a vzhled jak z pravěku.I dnes je její motor modernější než u této kawiny.Ale za vše mluví činy,tak uvidíme.


 


________________________________________________________________________
Jako zajímavost uvádím NAMĚŘENÉ HODNOTY při testu časopisu Motocykl:    (hodnoty v závorce jsou od výrobce.) Zajímavý je hlavně udaj točáku - pravda je že kolem 5000 to bere všechno.                   

Výkon:              79,5k  (76k)

Točák:              69.5Nm/5800ot  (63Nm/7300ot)

Max rychlost:    210Km/h  (205Km/h)

  

Technická data

Model:


 

Kawasaki ZR-7


 

Rok výroby:


 

2001

Motor

Objem:

738 ccm

Typ:

Řadový čtyřválec

Točivý moment:

63 Nm/ 7300 ot.  (viz výše)

Výkon: 

56 kW/ 9500 ot.   (viz výše)

Kompresní poměr:

9.5:1

Vrtání,zdvih :

66 x 54 mm

Rozvod:

DOHC, 8 ventilů, čtyřtaktní

Zapalování:

Elektronické

Chlazení:

Vzduch + olej

Počet rychlostí:

5

Sekundární převod:

Řetěz

Rozměry

Pohotovostní hmotnost:

236 kg

Pneumatiky/brzdy

Přední pneu:

120/70 ZR17

Zadní pneu:

160/60 ZR17

Přední brzda:

Kotouč dvojitý 300 mm

Zadní brzda:

Kotouč 240 mm


 

Rychlost


 

Max. rychlost:

205 km/h


 

Zrychlení 0-100 km/h:

3.8 s

Další informace


 

Kapacita nádrže/ rezerva:

22 / 3 litrů