MZ 251 ETZ '89

  První-velká- červená

MZta byla moje první velká motorka(předtím pionýr).Krásná červená s kufrem.V tý době to byl mezy obyč. lidma i docela luxus(1996).Tyhle MZ model ETZ 251 s kapkovitou nádrží se vyráběli poměrně krátce.Alespoň když to beru podle ročníků který jsou unás k dispozici - 89,90,91.Do dneška si na trhu ojetin drží podobnou cenu jako před 11lety kdy sem ji kupoval za 23000,-.Dnes pěknou 250 koupíte za 15 - 20000,- .A já ji po 2 letech prodal za 20000.Tento jev je vzhledem k trhu s ojetinami opravdu zajímavý.250tek není na trhu tolik jako 150 ale pokud člověk sháni, tak najde.

 

Z dnešního pohledu,težko hodnotit.
Design je vcelku povedený,tak trochu chpperovská nádrž s napohled obrovsým motorem je dobrá kombinace,když přidám pěkně,táhlej,chromovanej výfuk,tak v rámci zemí Varšavské smoluvy opravdu elegantní stroj.

Motor dvoudoý jednoválec s snad největším žebrováním na světě a nejhezčím zvukem v rámci dvoutaktů.Měl docela dobrej výkon a umožňoval vcelku svižnou jízdu.Jet trvale klem 100km/h nebyl problém,ovšem maximálka 130 ta už se dosahovala hůř.V mém případě mi připadalo že jezdí podle nálady.Jeden den jela jak z praku a 115 tam bylo jako prd.A jindy na tom samým úseku sem tam kroutil 95 a přišlo mi že mám poloviční motor.Určiťe to záleží na vlhkosti vzduchu,okolní teplotě atd.No....nebudu to dál řešit.

Podvozek,tak to je trochu horší.Kroutí se ja housenka a když jedete ve dvou,tak to je úplně hrozný.Přední przda na to že má kotouč tak to není žádnej zázrak a zadek si už nepamatuju.

Se spolehlivostí jsem neměl problém i když jsem slyšel různé krytiky, tak mě nic nepostihlo.Kopupil jsem ji a měla 11845km a prodával sem s 20500km.Jen sem jezdil.Lidi mě hodně strašily že po 20000km se dělá generálka,tak i z toho důvodu jsem ji posal dál.Koupil ji jeden známej-jezdil bez problému,potom ji prodal jinýmu známýmu(skoro soused) a ten jí měl daších x let.Ten motor už měl snad 40000km bez generálky.
Hlavní závada která se u tohoto stroje vyskytla opakovaně je spojka,mě to sice minulo,ale ti po mě to několikrát řešily a nebylo to levný.
A ještě jedna poznámka - kolem 15000km se v motoru začalo ozývat mírné drnčení,které sice na funkci nemělo vliv,ale znepokojovalo mě,i proto jsem jí radši prodal.Při 40000 drnčela uplně stejně.Takže žádnej strach.
Jó, v pubertálních létech to byla docela machrovina.Nikdy nezapomenu to charakteristické - dzn,dzn,dzn,dzn,dzn,dzn....

Nějaký údaje:
15,5kw při 5000a něco.
130 km/h
spotřeba 5,5-6/100km
250 dvoutakt
mazání - klasika přilejvání oleje do nádrže(to už snad dneska ani není pravda:-)